Geen partijtje eindigt zonder pilsjes aan je panty

Alle dingen die ik opschrijf, zijn veertien tot vijf dagen terug gebeurd. Ik presenteer u: een kijkje in de geschiedenis van de leef van Soof. 


27 juni was ik aanwezig als pers (aaaah!) bij ’t Holi Fusion Festival in Nijmegen. Dat is een feestje met een disk jockey, kleurtjes, hapjes en bier. Zo’n partijtje dat niet eindigt zonder pilsjes aan je panty. Ik fotografeerde met mijn toeter, werd een regenboog en at later die dag een teringduur falafelbroodje bij TREK. (Ik deel dit, omdat ik godgans enthousiast ben.)


28 juni exposeerde ik met ‘Gelukkig bestaat de huiskamerkoning’ (de header van mijn eerste blogpost) bij De Lindenberg voor Kunstbende. Kunstbende is een wedstrijd voor creatieve jongeren tussen de twaalf en achttien jaar. Je kunt meedoen in een aantal categorieën, zoals DJ, Fashion, Theater en Muziek. Zelf nam ik deel in de categorie Expo en Taal, en… de moed zakte diep, als gevulde koeien in het water, diep, diep mijn schoenen in: de schilderijen, collages, duistere fotoseries, alles. Het was allemaal zó goed, dat ik vervroegd het jureeruurtje verliet, de laatste alinea’s van mijn feestelijke verhaal aanscherpte en een krap uur later presenteerde. Doodsbenauwd op jeukende wiebelbenen. Maar ik won (de provinciale voorronde). IK WON! En nu ga ik naar de finale in de Westergasfabriek op 26 september in Amsterdam. Zet dat in je agenda, ok?


11012197_867382123356127_2112010811151370390_n3, 4 en 5 juli vond het finalistenweekend plaats in ’t Harde, bij Buitenkunst. Het was snikheet. De sprinters van Zwolle richting Utrecht zijn lelijk, een tent opzetten is een drama, maar ’s aafs jamsessies tussen muzikale jongeren zijn fijn. We. Zwommen in natuurwater, klommen auwend terug de steiger op en roken naar rotte eieren. We. Douchten rond middernacht, schreven tot we neervielen, werden geïnterviewd en deden zielsveel perenijsjes en chocoladetaart. We. Wilden slagroomchocomelk en grotere pizza’s die op tijd gebracht werden. We. Bekeken dansvoorstellingen en droegen onze utopische speeches voor. We leerden wat, dansten op Big Bands en waren zondagmiddag… kapotmoe.


9 juli bezocht ik de persvoorstelling van De Reünie, fotografeerde Amsterdam-Noord met de verkeerde lens in het verkeerde weer met het verkeerde rokje. Rond vijven slenterde ik terug door het centrum, terwijl ik mijn sociale media checkte voor een eventuele dinner date

Ik zoek iemand die donderdagavond zin heeft om een wildvreemde internetvriend (mij) wat te gaan eten in Amsterdam | Mijn plan: we nuttigen skeere afprijzingen bij de super, joggen naar het Vondelpark (voor pre-aftrainingen), settelen onszelf tegen een boom op een plastic zakje (voorkomt vieze achterkantjes) tussen de yuccie’s, staren naar het groen, het vreugd, de ballen die voorbij fietsen en houden diepe conversaties over de leef. Strak plan, toch? Drop je motivatiebrief of stuur een berichtje in dah mailbox. Getekend met zoveel liefde, Soof.

…en ik vond er één! Of ja: eigenlijk twee! We aten zoete aardappel, bietjes en een vegaburger. Het was erg lekker én gezellig! Thanks, jongens! 🙂


10 juli trad ik op bij het Immerloo Park Festival in Arnhem. Ik schreef drie last minute-stukjes en las het voor. Ik moet écht iets doen aan mijn podiumvrees. (Daarna: maaltijd voor €3,50 genuttigd, in het gras gelegen- ermee geplukt en gestrooid en misselijk terug naar huis getreind. Maar het was fijn.)


Aankomende week moet ik ’n deadine halen, dropjes eten en chips en guacamole en netflixen en boeken lezen en naar de Zomerfeesten. Tot dusver: de leef. Einde.

2 gedachtes over “Geen partijtje eindigt zonder pilsjes aan je panty

Geef een reactie

