De zomer is van mij

Joepie! Ik ben geslaagd! Één zes, zes zevens, één acht en één negen prijken op mijn eindlijst die onder mijn bed, naast mijn gitaartas verdwijnt en er vier jaar later pas onderuit getoverd wordt als ik sentiment van vroeger zoek. 

Flixbusreis
Dit jaar wordt een Nederlandse zomer. Met een witte lucht, stomme wind, warme regen en een flixbusreis. Supergoedkoop naar superver weg: Boedapest. Een ongelooflijk lange, klamme rit van eenentwintig uur via Wenen naar een skeer Oostblokoverblijfsel aan de Donau (jeej voor mijn topokennis). Daarna jakker ik naar Den Haag waar ik samen met Lot en Merel bordjes & meer afwas van personeelsleden en Bekende Acteurs in de huiskamertent van De Parade. ’s Nachts slapen we in onze eigen plastic panden, gekruld in slaapzakken, met dooie rooie plekken aan het plafond.

De Vierdaagse
Eind juli is er feest. Theo (van de bollen) deelt dan gladiolen uit aan de zijkant van de Rijksweg op een grote versierde carnavalskar en het Hoeveveld drinkt biertjes in Van der Valk. De ene helft van mijn ouders vertoeft in Amerika met mijn tweelingbroertjes, de andere helft drinkt zware rode wijn in de achtertuin. De jongere bloedverwanten figureren in Zon, Zuipen, Ziekenhuis en ik snijd bloemkolen achterin de zaak. Tien kilometer verderop lopen duizenden mensen over grijze banen langs het Zilveren Kruis, supporters, DJ’s en geïmproviseerde markthalletjes. En als de nacht valt, wordt er gedanst voor de honderste keer. Tot het donker op is.

DSC_6255

Hospiteerdrama
En dan is het augustus en moet ik écht een eigen stekkie vinden. De grootte is geen issue, aangezien mijn huidige kamer niet eens de zes vierkante meter aantikt, kan ik vooruit met iedere aanbieding die voorbij draaft op Facebook. Maar die hospiteerpartijtjes jongens. Hallelujah. Hippe camping met twee lullige sterretjes in Utrecht, anyone? (Note to you:  Dit is uiteraard een schreeuw om hulp, dus mocht je je huidige studentenpaleis verlaten, schroom (je weet zelf, alderliefste woordenfokker) niet en ren als een malle naar dat zennerige meisje in die tramstoel. Ze zal een fantafeestje organiseren en jij bent uitgenodigd.)

Oja, en dan is er (geen) geld
Studeren is fucking duur.

Fijne zomer! Ik zal jullie (Benny, Mette, Sandra, oud-klasgenootjes en spontane interwebsers) late to date houden van dat wat gaande is. Doei! ❤

Geef een reactie

