(Freek Vonk) in het wild

Dinsdag spreek ik af met Annalies. Verstopt achter twee dropstandbeelden zwaai ik naar een ronddraaiend meisje in een blauwe spijkerrok. “Nu rijdt er een brandweerauto voorbij, toch? Ja! Oké, ik sta dáár!” Ik wijs en roep verbaal, in gebarentaal @pliese mijn kant op.

Mijn mountainbike leunt tegen de lantaarnpaal op het gele fietspad. Ik ben wie we zijn. Ze stelt zich voor. Een instameeting. Ivo en Jasmijn zijn onze gemeenschappelijke vrienden op Facebook. Dat komt door het LAKS (jo, Jasmijn, als je dit leest; wanneer taartdate op kantoor?) en Scholieren.com. Acht connecties verder staan we selfie in selfie met Obama. De wereld is klein.

In volgorde
Stapvoets worden we het centrum ingezogen (ieks, dat klinkt naar) en klimmen, nadat ik mijn tweewieler ondergronds de stalling in heb gewurmd, een wiebelige brug over naar het Waalstrand. Flevoland, waar Annalies vandaan komt, wordt gekenmerkd door dreven, tamme pony’s en nieuwbouwnatuur, dus Nijmegen is met haar NEC-aanhangers, woeste rivier en Four Days Marches helemaal next level spanning-en-sensaasie- dat begreep ik wel en nam het voortouw.

veulen.vsco

Dat is echt goals gewoon
Ik zal in dit blog mijn mond niet verder opentrekken dan deze laatste alinea, immers ‘a picture is worth a  thousand words’ (niet je vinger in je keel steken nu). Maar ik wil je tóch op de hoogte stellen van ons olijke avontuur. Dat startte in het strandlandschap naast een kleine, klotsende oceaan. Er stond een witte bus in geparkeerd, naast de bomen tussen de merries en hun veulens. Mannen in oranje hesjes visten plastic flessen uit het grijze water en scheidden de lichamen van hun loshangende vel. Wij keken ernaar en plakten het vergezicht in onze herinneringendingen.

PLEKKEN: Waalstrand / Honigcomplex / De Vasim

pliese3.vsco
c'est moi
pliese_vsco1pliese2kopie_vsco

4 gedachtes over “(Freek Vonk) in het wild

Geef een reactie

